Dziś kolejne 4 porady. Jeśli jakimś cudem nie czytaliście pierwszej części, to zapraszamy do przejrzenia profilu do poprzedniego posta, lub wejście w pierwszy komentarz pod tym materiałem.

Do rzeczy!
Co możesz zrobić, żeby pokazać jak dbasz o bezpieczeństwo klientów?

Cztery bardzo praktyczne wskazówki.

  1. Powietrze. Aby poprawić jakość powietrza w pomieszczeniach, używaj odkurzaczy, które wykorzystują filtry HEPA, które usuwają cząsteczki kurzu, alergeny i patogeny, i oceń, czy chemikalia używane do czyszczenia i dezynfekcji są wolne od zapachów, konserwantów i innych dodatków, które mogą irytować/uczulać pracowników lub gości.
  2. Spraw, aby czyszczenie było widoczne. Czyszczenie i dezynfekcja przez dodatkowy personel działający w godzinach pracy. To świetny sposób na zapewnienie klientom poczucia bezpieczeństwa, ponieważ widzą, jak odbywa się sprzątanie. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to rozważ współpracę z zewnętrznym dostawcą usług czystości, który może regularnie wykonywać te zadania. Widząc tych specjalistów od sprzątania w swoim sklepie spożywczym lub siłowni, upewnisz klientów i pracowników, że poważnie traktujesz czystość i bezpieczeństwo.
  3. Wdrażaj rozwiązania oznaczone kolorami: Produkty oznaczone kolorami mogą obejmować mopy, ściereczki czyszczące z mikrofibry, butelki, które pomagają pracownikom odróżnić środek czyszczący od środka dezynfekującego lub odkażającego oraz rodzaj powierzchni, do której się go stosuje. To świetna metoda, aby upewnić się, że powierzchnie są skutecznie czyszczone i że nie ma zanieczyszczenia krzyżowego w toaletach, jadalniach i innych wspólnych przestrzeniach.
  4. Stale inwestuj w odpowiednie szkolenie i certyfikację: Poświęcenie czasu na przeszkolenie personelu w zakresie wykonywania zadań związanych z czyszczeniem i prawidłowego korzystania ze specjalistycznego sprzętu do czyszczenia może zaoszczędzić czas i pieniądze, jednocześnie zmniejszając ryzyko szkód.

Regularne szkolenia i przypominanie zakresu działań pomoże utrzymać zespół w odpowiedniej wydajności i skuteczności. Zdobywaj i pokazuj certyfikaty, które pozytywnie wpłyną na postrzeganie Twojej firmy przez klientów.

Jak już wspominaliśmy te rozwiązania powinny wziąć pod uwagę nie tylko firmy sprzątające, ale też właściciele obiektów. Jeśli nie korzystacie z takich usług to nie warto bagatelizować tego tematu.

Zadbaj o swój personel lub poszukaj profesjonalnej firmy sprzątającej.
Jeśli uznaliście, że jest to wartościowy materiał – udostępnij go dalej!